January 25, 2021

Onze nieuwe website is bijna rond

Stadinda

Luitjes...Wat doe je in dit Coronatijdperk, in een lockdown, een avondklok en helemaal geen gezellige kumpulans of feestjes. Jah dan ga je maar wat werk zoeken en in dit geval de website van Stichting Adinda vernieuwen. Helaas hebben we nog geen datum voor een Simpang Sociëteit of Surabayaparty vastgesteld...maar één ding is zeker zodra het gedoe voorbij is dan gaan we zo vaak als mogelijk feesten :).
Mochten jullie wat willen doen dan zou je bijvoorbeeld ook iets kunnen posten en deze website uitproberen. Er gaat niets mis hoor en als het zo is dan gaan we dat gewoon weer herstellen...m.a.w. gewoon proberen hoor.
Denk dat door verschillende bijdragen de website echt levendig wordt in vergelijking tot die "lonely" fiets op de sawah.
P.S. ik hoor ook graag van jullie als jullie het omgaan met de website te moeilijk vinden. Dan gaan we het weer aanpassen.
Reacties geven op een verhaal, nieuws en op foto's dat kan hoor. Graag zelfs en je hoeft daarvoor NIET in te loggen!

3.5 2 votes

Claire's foto

Wat een mooie foto

Ando

Ik vind dit mooi........heel mooi.

Ando

Dit was Nusa Penida ( Bali).

RVIL9401.jpg
R.H. Beijen

Nou ik vind het geweldig dat Frank de tijd neemt, in coronatijd nog wel,om de website mooi en aantrekkelijk te maken. Hoewel hij de tijd niet genomen, hij heeft het gekregen van Corona, zelfs dat niet, het is hem opgelegd, dus hij heeft zogezegd van de nood een deugd gemaakt.Dat is een compliment waard en een applaus.
Joyce en ik hebben erg veel gewandeld, ik daarnaast ook gefietst met mijn broer, terwijl ik een garage leeg moet halen, die binnenkort gesloopt wordt. Ik wist het al een jaar geleden, en maar uitstellen, uitstellen, te druk met kokerellen, lekkere dingen maken, en ook opeten.
Het gevolg laat zich al raden, coronakilo's erbij. Ik ben woest op corona, maar zij trekt zich er niks van aan. Corona is een meisje, ik weet het zeker, ik ken haar. In de Indische woning in Bergen op Zoom, waar een twaalftal oudjes wonen, woont een zekere Corona, echt waar, Siaila. Zij is gedeeltelijk verlamd door een hersenbloeding. Toen Corona er nog niet was plaagden wij haar altijd met het biermerk. Nu kunnen wij haar er niet meer mee pesten, corona is een beladen naam geworden. Aan de andere kant, het is nog steeds lekker en goed te drinken.
Jullie merken wel, dit is corona geouwehoer, 100 % duidelijk. Corona heeft je zo te pakken.
😮Even serieus nu. Wat vinden jullie van het mondkapje af , mondkapje op? Geen probleem als je geen bril draagt en geen gehoorapparaten toch. Deze ouwe vent heeft dus wel een bril en gehoorapparaten. In de super loop ik met wazige brilleglazen rond, zie dus geen mooie vrouwen meer, en kan bijna de prijzen van de artikelen niet lezen. Ben ik buiten, gauw mondkapje af. In de auto denk ik wat is het toch stil. Jahilah rechtergehoorapparaat weg, aan het stiekske blijven hangen waarschijnlijk en daarna eraf gevallen. Wel teruggelopen, die dingen zijn toch kostbaar, en zoeken, met mondkapje weer op, met beslagen glazen zie je echt de ballen.😖 Wat denk je, niet gevonden natuurlijk. Met een sjagrijnige kop naar huis gereden, al mopperend en vloekend. Gelukkig ving de liefde van mijn leven mij goed op😊. Slecht horend, heb ik met beter horen contact gehad !! Volgende week heb ik een afspraak. Dus al een paar dagen spraakverwaaring thuis, veel hard praten, en Joyce heeft een vrij schelle stem, dus roep ik tegen haar, praat wat zachter, vis......f. Een scheldkannonade daalt op mijn kop neer, gauw maar naar buiten gegaan en o ja, ik ga de garage opruimen.

tawon cerèwèt

Stadinda

Geweldig leuk verhaal meneer Tawon en dan ook nog zoveel tekst geschreven. Ik hoor het al ondanks corona toch nog veel lol in huis, in de supermarkt en met je beslagen brillenglazen. Hoop dat we niet te lang op je volgende stukje moeten wachten. Ik kijk er reikhalzend naar uit. Laat de garage maar even zitten hoor. Er zit toch maar alleen rommel in. 🙂