November 29, 2020

Hello world!

adinda

Herinneringen aan mijn jeugd, dat internet niet bestond en dat ik luisterend naar radio Australië, avond na avond tevens mijn Engelse taal oefende.
Ik werd wakker met liedjes van Elvis Presley, Cliff Richard en de Beatles in mijn hoofd. Die liedjes maakten mij opgewekt en blij, waardoor ik vol goede moed naar school ging. Mijn Engels werd steeds beter door het meezingen met die mooie ;liederen.
Heel vaak luisterde ik ook naar Radio Nederland Wereldomroep met dat mooie sluitingslied "Lief Java" en soms moest glimlachen als er namen van vrienden werden genoemd. Ik probeerde soms de omroepers voor te stellen als ze weer een kort berichtje hadden voorgelezen en mijn aandacht wisten te vestigen op hetgeen ze voorlazen.
Thans na ruim een jaar Corona luister ik nog steeds naar Elvis Presley, Cliff en The Beatles met nog steeds een glimlach op mijn mond. Mooie  teksten van die groepen kunnen mij nog raken.
"In My Life" van John Lennon. Liefdevolle herinnering aan het verleden behouden en toch proberen in het heden te leven en niet vast te zitten in herinneringen of eraan gebonden zijn.  "Let it Be"een nummer over accepteren. Grom niet naar de wereld maar conformeer jezelf eraan.
Voor iedereen is deze Corona crisis van lange duur maar probeer het te accepteren en kijk terug op het verleden, haal herinneringen op waardoor je opnieuw  kan lachen.
Luister naar "Dreamin" van Cliff en stap daarna dan over op het nummer "Move It" . Het zal je raken en je dag veel mooier maken.

A WordPress Commenter

Hi, this is a comment.
To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
Commenter avatars come from Gravatar.