February 4, 2021

Nog niet gevonden

Annette van Riemsdijk zou graag meer willen weten over haar vader Hans van Riemsdijk

Stadinda

Ik zou graag meer te weten wil komen over mijn ouders in, voornamelijk, hun tijd in de Jappenkampen ten tijde van de WOII, Mijn vader is/was Hans van Riemsdijk, geboren te Pabatu in 1919. Mijn moeder is/was Antoinette ( Netty) van de Spreng, geboren te Ambarawa in 1924.

Ik weet helaas niet in welke kampen ze hebben gezeten, daar werd nooit over gesproken. In ieder geval heeft mijn vader ook aan de Birma spoorweg moeten werken omdat hij in die tijd in dienst was bij de Militaire Luchtvaart Dienst.

Mijn opa van vaders kant, Jan van Riemsdijk sr. , is in "zijn" burgerkamp overleden. Mijn moeder zat in een vrouwen burger kamp, samen met haar moeder dat is mijn oma Maria van de Spreng- de Groot en haar 3 zusjes; Coby, Lena en Willy. Haar broertje Frits, volgens mij vanwege zijn jonge leeftijd toen, ook nog bij de dames.

Zie ook klassenfoto: Gentengkali HBS 3e klas (Max Le Clerq, Jan Stucken, Hauwtje Thio, ALfons von Liebenstein, Sytske Heemstra, Ria Maat, Hans en Jan van Riemsdijk, Vonny Rummens, Janny Kwee, Annelies de la Rambelje en anderen

Gaarne mailen naar annettevanr@live.nl en CC naar info@stichtingadinda.nl Met vriendelijke groet, Annette van Riemsdijk.

Ingezonden di, 14/05/2019 - 21:36